torsdag 27. september 2012

Kjersti's spaghetti med kjøttsaus

Kjøttsausen i denne pastaretten er selvkomponert og passer både til hverdag og helgekos. Vi er  middagsmennesker i min familie, så jeg pleier å lage rikelig:) Oppskriften nedenfor pleier jeg å lage til 4 personer.

Ingredienser:
800 gr karbonadedeig (Her kan du selvsagt bruke kjøttdeig, om ønskelig)
1 liten purreløk
4 fedd hvitløk
1 stort glass tomatpurè
(Gode tomater kuttet i små terninger evt. 1 boks med hermetiske tomater; kan sløyfes)
1 ss tørket Oregano
Pepper
Salt
Fløte/rømme/litt melk etter smak
Spaghetti

Brun karbonadedeig og tilsett finhakket hvitløk og purreløk. Tilsett tomatpurè (og evt. tomater), Oregano og litt fløte eller melk og la surre i noen minutter. Smak til med salt og pepper. Jeg bruker MYE pepper, så jeg skal ikke gi noen råd om mengde:). Jeg tilsetter gjerne en boks med lettrømme mot slutten, men det er ikke nødvendig. Bruk gjerne melk for litt mildere og mer flytende saus hvis du ikke vil ha i fløte/rømme god. Husk forøvrig å romtempere hvis det er lettrømme, så skiller ikke sausen seg.

Kok Spaghetti etter anvisning på pakken mens sausen surrer.

Forslag til tilbehør:
Hvitløksbrød
Parmesanost

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar